Vandaag

8 mei 2019 - Pontevedra, Spanje

Het lied van Kinga Bán "vandaag"  speelt door m'n hoofd bij het wakker worden. Ze is nog geen 40 jaar geworden. De fantastische popzangeres ( cum laude geslaagd conservatorium) moest een man en 3 kinderen loslaten ( lied: " in goede handen". " Om verder met God te leven in een ander nieuw leven" zoals ze uitlegde aan haar kinderen. Ongelooflijk, wat een heldin om nog een cd samen met haar kinderen te maken als afscheid.

Vandaag mogen we er zijn! Daar ben ik blij mee. Ook wanneer  donkere wolken zich   samen pakken wanneer we op weggaan naar Pontevedra. Dit betekent: oude brug. Veel oorlogen en ruzies zijn hier uitgevochten. De brug is vernield en weer opgebouwd. Morgen lopen we eroverheen.

De wind trekt aan en de regenkleding gaat aan. Hihi...als je ouder wordt is het soms een evenwichtsstruggle om niet om te vallen met die broekspijpen.

Anderhalf uur heuvelop in vol ornaat. Het is maar 13 km. Soms regen, soms droog. Heerlijk fris weer! Na 2,5 uur zien we een combinatie van een  supermercado en een bar. Dus fijn lunch gekocht ( ik laat lekkere seranoham afsnijden, voor Tonny kaas, waarom weet ik nu het woord voor " plakjes" niet meer in t Spaans?) en een kopje koffie aan de andere kant van de muur, heerlijk! En het weer klaart op.  We lopen langs een kapel Sancta Marta uit 1617. Even binnen gekeken. Hier in Spanje zijn de kerkjes open itt Portugal waar ze allemaal gesloten waren. Het landschap met de mooie groene bossen, de stenen weggetjes, de druivenakkers, maken plaats voor de straten van Pontevedra.  Een zeer apart gebouw, die de vorm van een Jacobsschelp heeft, de Capela da virxe Pelegrina,  18e eeuw, laten we links liggen en samen met 2 vrouwen uit Oostenrijk zoeken we ons hotelletje. Eerst maar es uitrusten en onze lunch opeten. We hebben nog tijd om deze mooie stad te gaan bewonderen  Het is vandaag.

1. Ben Stevens ...Winterswijk:
    8 mei 2019
    Net het lied van Kinga Ban geluisterd met de mooie boodschap ,,Leef met volle teugen “ zou zeggen pak het op en geniet van alles in Liefde en Geluk .....en natuurlijk met veel Zegen onderweg een weg die zich boeiend aan hoort ..... en wat Kinga aangaat ,,Wir setzen uns etc”.🙏😇groet 🙋‍♂️
  2. Thea Poort:
    8 mei 2019
    Maak er maar weer iets moois van, en geniet met volle teugen, en elke dag, als het kan, en jullie kunnen dat, jullie zijn een geweldig paar, en goed op elkaar ingesteld... Goed dat je op alles voorbereid bent, zoals nu met jullie regenpak, leuke foto trouwens van jullie samen, en ook die van jou alleen Gerdien, powerrrr💪💪 succes wens ik jullie weer, en wacht weer op jullie volgende verhaal.... Het eerste stukje dat je schreef vond ik heel indrukwekkend, over deze zangeres die man en kinderen moest achterlaten, heel indrukwekkende tekst van het lied... Liefs Thea💋
  3. Jan Lievers:
    8 mei 2019
    Mooi verhaal.Iets om over na te denken.
    Morgen weer een fijne wandeltocht gewenst
  4. Bertus en klarie lievers:
    8 mei 2019
    Het is gezellig om elke dag een stukje van jullie mee te beleven. Geniet ook morgen weer.
  5. Greta Lievers:
    Geniet van jullie!
    Ja, bijzonder van Kingab Ban
    Volgende las ik pas.
    “Welke dag is het”? Vroeg Wieni de Poeh..
    “Het is vandaag” piepte Knorretje
    “Mijn liefelingsdag” zei Poeh
    Een goede wandeldag gewenst voor morgen🙋