Wandelweer

16 mei 2019 - Dumbría, Spanje

Heerlijk na anderhalf uur lopen een kopje koffie met warme melk in een restaurantje. Het is te koud om zelf buiten koffie te zetten. De casa Loncha  vanochtend verstrekte al vroeg ontbijt  om zeven uur. Bij binnenkomst in de eetzaal zei ik: " Gutenmorg'n" Geen enkel idee waarom mn hersens ( heb je die dan?) opeens Duits praten. Geroosterde boterhammen en vers sinaadappelsap achter de kiezen en hup....d'ran, aan de wandel. De barman gaf ons nog een flesje water mee want er zijn weinig rustpunten of bars onderweg. De eerste is na anderhalf uur en de koffie smaakt goed. Even toiletteren en we lopen door en  zolang een heuvel op dat Tonny zegt: "nog even en we stappen zo het vliegtuig in" . Onze conditie is wel verbeterd. Eerst moesten we heuvel op vaak stoppen om bij te komen. Voor mij dan he. Niet voor Tonny. Maar ja, die speelt een beetje vals. Met zn 8 cm stent.  Hij is lekker uitgewaaid en uitgerust. En wordt dan humoristischer. Wanneer de weg tussen een camping en een kerkhof doorgaat zegt ie: " hier kun je in ieder geval slapen" We gaan weer verder. Drie uur lang lopen we eerst weer verder heuvel op totdat we het idee hebben dat we de wolken bijna kunnen aanraken. Het is zwaar bewolkt, 12 graden. Heerlijk wandelweer. Nergens een huis te bekennen. Puur afwisselend eucalyptes bossen die heerlijk ruiken en dan weer een zand- of grind pad met veel bloeiende grote bremstruiken langs het pad. . En ja.....na drie uur heuvel op en nog meer heuvel af zien we de Atlantische Oceaan. Prachtig! We genieten van de baai die zich ontvouwt in de bochtige steile afdalingen. En zijn blij met onze conditie nu en met het feit dat we totaal nergens last van hebben. Voet en knie geen pijntjes. Geen blaren ( je kunt wat narigheid zien bij caminogangers). Na een half uur het stadje ingelopen te zijn kopen we wat boodschappen en vinden ons hotelletje na 22 km. Mooi op tijd om twee uur. Op de foto s kun je zien hoe mooi het uitzicht vanuit de hotelkamer is! In het boekje staat nog zoiets als: de prachtige zonsondergang in de Oceaan is onvergetelijk......maar dat zou een wonder zijn vanavond. We genieten en rusten lekker uit. Morgen Finisterre of zoals de Galliciėrs zeggen: Fisterre. Liefs van ons!

1. John:
    16 mei 2019
    Het is dat ik geen talenknobbel heb, maar zoiets zou me nu ook gebeuren, haha, geweldig
  2. Thea Poort:
    16 mei 2019
    Hahaha Gerdien, wat ben je toch ook een grappenmaker, zeker zoals jij het verteld, gutenmorg'n..... Wat fijn dat jullie conditie goed is, en geen pijntjes, goed om te horen. Fijn dat jullie deze dag ook weer goed door zijn gekomen, en wat een mooie plaatjes weer, en de atlantische oceaan wat mooi, het blijft altijd mooi...Rust lekker uit, en ik kijk weer uit naar jullie volgende verhaal... Veel liefs, en een dikke knuffel🤗en groetjes van Gerrit, hij leest jullie verhalen ook mee😉
  3. Gerry Huinink:
    16 mei 2019
    Al die afgelegen paadjes, prachtig! Ik geloof direct dat de werkelijkheid veel mooier is dan de plaatjes. Maar ja, jullie moeten er wel de nodige moeite voor doen. Fijn dat de conditie zo goed is, dat voelt vast heerlijk. Dank voor de mooie bespiegelingen van een paar dagen geleden. Over die restauratie bedoel ik. Veel plezier morgen!