Torres del Rio

2 mei 2017 - Torres del Río, Spanje

Weinig mensen in de eetzaal. Bij navraag blijkt m’n spaans toch niet zo goed te zijn als Tonny denkt Hoewel 18 of 19 maar een letter scheelt in het Spaans zijn we een uur te vroeg. Net als de Amerikanen die ik verkeerd had voorgelicht over de aanvangstijd. Na een maaltijd vissoep, kip/3 slablaadjes/5 plakjes aardappel en een mini pudding met daarbij 2 flessen wijn ( de Amerikanen anderhalve fles) wordt het bedtijd. Deze keer een zaal met 6 hoog slapers dus 12 bedden. Je kunt je kont niet keren als je naar je opbergrek wilt voor je rugzak en kleding. Logistiek niet zo handig: 12 opbergvakken in een hoek. Maar iedereen is geduldig en vriendelijk. In welke taal dan ook. Ik moet nog afkicken van 3 uur Amerikaans en ’t eten. De behaarde man ( zie foto) die hele dagen naast me loopt legt uit dat hij niet alleen geoefend heeft met lopen. Ook ’s avonds om half elf 2 boterhammen met hagelslag puur eten zorgt ervoor dat je gewend bent om met een volle maag naar bed te gaan. Gewoon oefenen. Hij is niet beroerd.
Ik kan helemaal de slappe lach krijgen van -vooral mannen- die in het donker een hoofdlamp op doen en dan zich klaar maken voor de nacht. Hun hoofd met lamp beweegt alle kanten op zodat werkelijk alle hoeken van de slaapzaal flitsend worden verlicht. Toch is een lampje wel handig. Vannacht ging ik zonder lampje naar de wc en had bijna het verkeerde bed daarna.
Vandaag bracht een gemakkelijk steenslagpad met aan weerszijden veel prachtige klaprozen (zie foto) ons naar Torres del Rio, 20 km. Het was wel vochtig drukkend warm zodat we heerlijk in een T-shirt liepen. Altijd weer fijn om het kind van anderhalf jaar (11 kilo) van je rug te halen na alle lichte hoogte verschillen.
Morgen naar Logrogno!
Dank voor alle reacties! We kunnen niet altijd reageren . Vaak slechte wifi. We genieten er wel van!

1. Marjanka:
    2 mei 2017
    Wow, wat een belevenissen en wat hebben jullie al veel gezien en meegemaakt. Geniet er weer verder van en veel succes en plezier.
  2. Yvonne:
    2 mei 2017
    Voordat papa zijn baard afscheert in Santiago, maak er nog even een foto van voor mij. :)
  3. Wessel:
    2 mei 2017
    Onguur type, als je het mij vraagt.
  4. Frans Faase:
    2 mei 2017
    Beter een uur te vroeg dan een uur te laat (en geen of koud eten).
  5. Ceciel:
    2 mei 2017
    Erg leuk om jullie verhalen te lezen. En alle respect voor jullie wandelprestaties!
  6. Hilly Harder:
    2 mei 2017
    Tonny jouw baard mooi laten staan!
    Staat hartstikke goed!
    Gelukkig is het nu wat warmer en de natuur ook prachtig!
    Nog een paar dagen ga ik jullie met de bus achterna!
    Kunnen we ook uit die omgeving foto's maken!
    Veel plezier tijdens jullie belevenissen!
    Hartelijke groet van Hilly....
  7. Thea Poort:
    2 mei 2017
    wat een prachtig verhaal ook dit keer weer, vooral dat je bijna in het verkeerde bed belande....Hahaha, maar lijkt me ook lastig in hdt donker en zo'n krappe ruimte. Wat fijn dat jullie in het T shirt rond kunnen lopen, maar lijkt me ook wel weer vermoeiend als het zo drukkend is. Succes maar weer Tonny en Gerdien,ik geniet van jullie verhalen. Op naar het volgende....xxx
  8. Thea Poort:
    2 mei 2017
    Wow, wat een verhaal en bekevenis weer, en tja iedereen kan zich vergissen in de taal. Grappig hoe je dst verteld Gerdien dat je bij hijna in het verkeerde bed belande, haha, maar ja sls het ook zo donker is, en zo krap, dan is dat niet zo gek. Fijn dat jullie in het T shirt konden lopen, maar het drukkende weer zsl ook best vermoeiend zijn. Succes maar weer voor jullie Tonny en Gerdien... Heel dapper wat jullie doen. xxx
  9. Klaske:
    2 mei 2017
    Ik vroeg me al af wie nou toch, die behaarde man is...
    Mooi om jullie verhalen te lezen!
    Geniet van de tocht en ook veel uithoudingsvermogen gewenst!
  10. Riemke:
    Hoi stoere stappers.
    Wat geweldig om dit te doen. wat maak je op een dag veel mee hé!
    Echt je eigen wereld loslaten en genieten van een bijzondere reis waarbij je iedere meter zelf overwint.
    Mooi om te lezen en zien.
  11. Vincent:
    2 mei 2017
    Pappie loop toch niet zo hard, loop wat zachter, toe......
    Anders is Julie avonturen_blog te snel voorbij.
    Veel moois en succes.