All inclusive

4 mei 2017 - Ventosa, Spanje

All inclusive
De tiende wandeldag. Pappie loopt snel en de tijd tot nu toe ook. Iemand zei dat wij sneller konden schrijven dan zij lezen.
Gisteravond hebben we heerlijk door het prachtige park van Logroño gelopen in 24 graden en daar voor 3 euro ons avond eten gekocht: empenada ‘ s: gevulde broodjes met vis tomaat en Argentinië vlees of wat het dan ook was. Heerlijk op een bankje in het park opgegeten. Daarna terug naar ons luxe onderkomen. We hebben 10 euro meer betaald en hadden deze keer een kamer voor onzelf! En niet alleen een kamer, ook een wc en douche. En niet alleen een kamer, wc en douche maar ook een badstofhanddoek! Een hele grote oranje! Normaal gebruiken we een snel drogend klein handdoekje, een soort zeem.
De voorschriften in het spaans : niet wassen en niet drogen begrijp ik gelukkig niet. En m’n 2 was machientjes heb ik altijd bij me. Hoe vinden jullie m’n droog creativiteit deze keer? Zie foto s. Wie gokt op droge onderbroeken de volgende ochtend om zes uur?
Soms hang ik de vuile was (lees bijna schoon) buiten. Zie foto. Werkt ook goed tijdens het lopen.
Als ossen geslapen. Geen gesnurk of scheten van anderen of dat eindeloze geritsel met plastic tasjes…..
Vandaag 20 kilometer verder. In Ventosa gestopt. Eerst door een prachtig drie kwartier durende aangelegd park in Logroño de stad uitgelopen( Dit Nederlands is?) Daarna prachtige rode ( streek Rioga) aarde met wijnranken. Langs de weg niet alleen mooie klaprozen maar ook prachtige korenbloemen. ( zie foto) Het weer was heerlijk, waterig zonnetje en een beetje wind. Onderweg bij een bakker brood gekocht en bij de groenteboer op straat druiven. Joekels ( zie foto) Heerlijk met Tonny s koffie! Geen betere lunch denkbaar in de vrije natuur, zittend op een steen en onder een blader dak. Geen vogelpoep op de kop gehad. Nog kleine pijntjes aan het eind van de 5 of 6 uur lopen. Maar daarover vertel ik een andere keer.
Dank voor alle aanmoedigingen! Lieve zwaai!

1. Karin:
    4 mei 2017
    Ha Tonny en Gerdien, wat genieten daar zeg. Ik tune wat later in dan gepland, maar wat een mooie verhalen. Jullie kunnen leuk schrijven.
    Hopelijk vallen de blaren en vermoeidheid tegen? Heel veel plezier en inspiratie daar!!!
    Vast mooier weer dan hier, haha.

Heel veel groetjes uit het mooie Hertme :-)))))!

Karin